fbpx
קטגוריה: השקעות

הדולר לאן?

האם שער הדולר גבוה? בעקבות המלחמה שער הדולר (ומטבעות נוספים) עלה. בשפה מקצועית אומרים שהדולר התחזק והשקל נחלש. לפני המלחמה היינו סביב שער של 3.8 שקל לדולר. כיום אנחנו קצת מעל 4 שקל לדולר. אבל עוד הרבה לפני המלחמה הדולר

התנהלות כלכלית במצב חירום – אוקטובר 2023

ריכזתי כמה דברים חשובים שכדאי שתשימו אליהם לב בתקופה זו, אבל גם בתקופות רגיעה ושיגרה. המנעו עד כמה שאפשר מדחיית תשלומי המשכנתה. חלק מהבנקים נותנים "הקלות" ומציעים הקפאה של המשכנתה למספר חודשים. גם אם הבנק מעודד אותם לעשות זאת, יש

1,979,000,000,000 ₪ במזומן ופקדונות

כמעט 2 טריליון ₪. זו יתרת המזומן והפיקדונות. כל הסיבות למה זו טעות להחזיק כסף במזומן ובפיקדון – בהמשך. יש כמה סיבות להחזיק כסף במזומן: ויש גם כמה סיבות להחזיק כסף בפיקדון: אבל יש פתרונות יותר טובים לכסף שלכם. למה?

התחלות בניה וכמות משקי הבית

מקור: גלובס 04/09/2023 כל הזמן שואלים האם מחירי הנדל"ן ירדו. ואם ירדו, עד מתי. אני לא חוזה עתידות, אבל אני יודע לנתח נתונים. ובייחוד אם הם בגרף. אני מת על גרפים. הם מסבירים במבט אחד את התמונה. ולא צריך הרבה

עם מי כדאי להתייעץ בנושאים כלכליים?

יש לכם דילמה כספית, למשל איך מקדמים את גיל הפרישה? כי את/ה כבר בן/ת 50+ ולא היית רוצה לעבוד עד גיל 67 באותה אינטנסיביות. או נניח צברת סכום כסף (ירושה, בונוס, חיסכון וכדומה) ואתם מתלבט מה לעשות איתו. האם כדאי

ספרים רבותי, ספרים

לכבוד חודש הספר העברי, סקירה קצרה על 4 ספרים חדשים (יחסית). המדריך למשקיע המתחיל של ג'ון בוגל אפשר היה לצפות שספר עם שם כל כך מבטיח "המדריך למשקיע המתחיל" ילמד איך להשקיע. הפתעה! אז לא ממש. הספר מתאר באופן מפורט

מה בין ארון בגדים ותיק השקעות

תחשבו רגע על ארון הבגדים שלכם כמו על תיק השקעות. אתם פותחים את הארון ורואים רק חולצה אחת! זה לא הגיוני! יש לכם גם חולצות ארוכות וגם חולצות קצרות. גם חולצות מכופתרות וגם טי-שירט. יש לכם חולצות בצבעים שונים. חולצות

הפנסיה הראשונה בהיסטוריה

בתחילת המאה הראשונה לספירה, אוגוסטוס קיסר החליט על פנסיה לחיילים ששירתו 20 שנה. לפני כן, היו חיילים ששרתו תקופה קצרה יחסית, ואז חוזרים לעבודתם הקודמת. והיו חיילים ששרתו תקופות ארוכות וקיבלו אדמות שנכבשו, למשל באיטליה. הרעיון של תשלום מענק וקצבה

מה לעשות עם 100,000 ש"ח?

כותרות מרעישות מופיעות בעיתונות הכלכלית חדשות לבקרים: מה לעשות עם 100,000 שקל/דולר, 250,000 שקל, מיליון שקל…. מסתבר שאילו הכתבות הנקראות ביותר, ולכן לא פלא שהן מופיעות שוב ושוב שגרסאות כאלו ואחרות בעיתונים ובאתרים הכלכליים. הכי מרגש אותי שכותבים: "מנהלי השקעות

למה אתם משלמים דמי ניהול?

תגמול ניתן לבעל מקצוע על תוצאות טובות יותר ממה שאפשר לקבל בלי לעשות כלום. מה זה לא לעשות כלום? להשקיע במדד. למשל תעודת סל שעוקבת אחרי מדד מניות ת"א 125. התגמול של מנהלי ההשקעות, שמנהלים לכולנו את הפנסיות, הוא דמי

Top