01
נדון במצב הקיים, נעבור על מבנה הכנסות והוצאות המשפחתי, נסקור את הנכסים שיש לכם (נדל"ן, רכבים, חסכונות, השקעות, ניירות ערך, קרנות השתלמות, חשבונות עו"ש וכו'), נבחן את ההתחייבויות המשפחתיות (משכנתה, הלוואות, חובות וכו'). נרכז את הנתונים לגבי פנסיות, ביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות וסיעוד וכו'.
נבין מה השאיפות שלכם ומה המטרות שלכם לשנים הבאות.
02
על סמך הנתונים שלכם, אבנה תוכנית עבודה ואכתוב תיק ייעוץ אשר מציג שיקוף של המצב הקיים, היעדים האישיים והמשפחתיים שלכם, תוכנית כלכלית, משימות לביצוע ואלטרנטיבות שמתאימים לכם.
התיק כולל תוכנית עבודה מפורטת לשנים הבאות, סקירת המצב הקיים ואיך ניתן לשפר אותו מההיבטים העיקריים הבאים – תזרים, מאזן משפחתי, הגנות כלכליות וניתוח הפערים, התבוננות על תקופת הפנסיה ובחינת הפערים, היעדים המשפחתיים – סקירת היעדים ואופן המימוש שלהם בטווח הקצר, הבינוני והארוך ועוד.
תוכנית העבודה כוללת פירוט מדוייקת מה אתם צריכים לעשות מחר בבוקר, אילו השקעות מתאימות לכם, באיזה פיזור, איזו רמת סיכון, איזה סכומים, וכן את שלבי הביצוע והשיקולים השונים עבורכם.
בנוסף תקבלו כלי לבחינת החלטות כלכליות עכשיו ובעתיד, כך שתוכלו להבין מה המשמעות של פעולות שתרצו לבצע ולבחון שינויי שעשויים להיות בהמשך.
03
נבין את המצב הקיים ומה ניתן לשפר בו. נעבור על ההגנות הכלכליות (ביטוחים) ופנסיות שלכם ובמידה ויש פערים בין המצב הרצוי למצב הרצוי נדון בפתרונות אפשריים.
נראה איך ניתן לתת מענה למטרות וליעדים האישיים והמשפחתיים באמצעות התוכנית הכלכלית שהכנתי עבורכם, נבין את המשמעות הכלכלית של מימושם הן בתכולה והן במועדים הרצויים למשפחה.
נדון על היעדים הקבועים שחוזרים על עצמם ועל היעדים החד-פעמיים. נראה איך התוכנית למימוש היעדים נותנת להם מענה ונבין את ההיתכנות שלה. תקבלו משימות לביצוע ונקבע תוכנית עבודה להמשך.
• הכנסות (משכורת, הכנסות פסיביות, קצבאות וכו')
• הוצאות (קבועות ומשתנות)
• חסכונות
• משכנתה והאם אפשר לשפר אותה
• הלוואות
• נכסים
• מוצרים פנסיוניים וכמה הם יתנו לכם בפרישה
• ביטוחים וכמה הם עולים לכם
• עצמאות כלכלית
• פרישה מוקדמת
• עזרה לילדים הבוגרים
• שנת שבתון
• שיפור דיור
• שיפוץ בבית
• פנסיה ברווחה כלכלית
• הסבה מקצועית
• פתיחת עסק
• החלפת רכבים
• נסיעות משמעותיות לחו"ל
ועוד
• הגדרת רשת ביטחון מתאימה למשפחה שלכם
• בניית תוכנית לסגירת הפערים בין המצב הקיים והמצב אליו אתם שואפים
• בדיקת הוזלת עלויות פנסיוניות
• חישוב גובה הביטוחים הדרושים (פנסיה, חיים, אובדן כושר עבודה)
• מציאת שיעור החסכון החודשי הדרוש
• התאמת אופי החסכונות וההשקעות לצרכים והשאיפות שלכם
וכמובן – תיק מסודר ובו עיקרי הנושאים הבאים:
שמי איל פיק, מאחורי למעלה מ- 20 שנות ניסיון של ניהול במסגרת המערכת הבנקאית. יש לי תואר שני במימון – במסגרת לימודי מנהל עסקים, וניסיון אישי מגוון בפעילויות יזמיות שונות ביניהן עסק במסחר אלקטרוני, השקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל, מסחר קמעונאי ועוד. עברתי עשרות הכשרות מקצועיות בתחומים החשובים ביותר בניהול כלכלת המשפחה, יועץ משכנתאות, נדל"ן, שוק ההון, קריפטו ועוד. במקביל התנדבתי בקידום בני נוער בנושא ניהול ויישום יוזמות עסקית, בכדי שיקבלו מקפצה לחיים.
התשוקה שמניעה אותי היא לעזור ליותר ויותר משפחות לשפר את איכות חייהם בחיי היום יום, עכשיו ובעתיד. להגיע לרווחה כלכלית ושקט נפשי, לשפר את ההתנהלות ולהרחיב את הידע, למען ההווה ולמען העתיד. אני מאמין שזאת הדרך להגשים מטרות אישיות ומשפחתיות וכל ערך וחלום שראויים בעינכם.
אני רואה את ניהול משק הבית בדומה לעסק. למשפחה שלנו יש הכנסות, הוצאות, התחייבויות ונכסים. ואת כל זה צריך לנהל בכדי שנוכל להגשים את המטרות שלנו. אל תתנו לכסף לנהל אותכם. נהלו אותו!
© כל הזכויות שמורות לאיל פיק